Söndagspromenad i Sjöstaden

Dagens Jag. Fint väder, men något kyliga vindar och inte alls så varmt i luften som vi nästan vant oss vid de senaste dagarna. Det fick bli långärmat och chinos för min del idag och det var nästan så att jag önskade att jag tagit på mig jackan också.
Precis här vid fontänerna bodde jag för drygt ett år sedan. Ljudet av vattnet var oerhört rogivande när jag satt ute på uteplatsen med min latte och morgontidning en solig dag. Precis i hörnet låg ett fik, där jag snabbt kunde smita in på och handla en latte och en frukostmacka. Lyx...
Lummigt i den lilla allén.
För bara någon månad sedan gapade kajkanten tom, men nu är det fullt med fina båtar. Vad mysigt det skulle vara att ha en... En båt alltså.
Dagens lunch intogs på Spoon vid kajkanten. Tyvärr var dagens besök en stor besvikelse med en totalt smaklös Wallenbergare och torr morotskaka till fikat. Skärpning!!
Magnoliaträd i Sjöstadsparterren.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej!



Vackra bilder! :) Magnoliaträd är ju bara för underbara. Kul att se en glimt av där du bott tidigare också. Hur kom det sig att du bytte lgh? För visst är båda belägna i Sjöstaden?



Kram och ha en fin start på denna lite "kortare" vecka! :)

2011-06-07 @ 06:07:40
Postat av: Katja

God Morgon Rebecca!

Ja, varför flyttade jag? Det var nog en kombination av att ha ett behov av variation (hade bott där Nov 2002) och att jag tyckte att jag hade haft min beskärda del av olycka i den lägenheten, med både vattenläcka (renovering i 3 månader) och inbrott. Det enda som fattades var i princip att lägenheten brann ner... Den nuvarande är också 11 kvm större än den förra, men båda är belägna i Sjöstaden. Trivs så oerhört bra här...



Ha en skön vecka!! Kram, Katja

2011-06-07 @ 06:41:05
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

härliga bilder =)

2011-06-07 @ 07:24:29
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0