Att göra ett makalöst bra inköp

Idag vill jag passa på att tipsa alla er som har problem med att få plats med dunjackor, halsdukar, handskar, kuddar, sängkläder med mera i garderober och linneskåp. Tog nämligen en avstickare upp till Clas Ohlson när jag slutade jobbet och letade upp min kompis Markel som jobbar där, för att kolla om de hade såna fiffiga vacuumpåsar att förpacka till exempel vinterkläder i.
Han tipsade om dessa...
Extremt enkla att använda är de och om man nu inte skulle lyckas med att dra egna slutsatser, så finns det väldigt tydliga instruktioner på baksidan av förpackningen.
Finns givetvis i flera olika storlekar och vissa med hängare till och med, men jag fastnade för paketet med 2 stycken i olika storlekar. En lite mindre, 55 x 90 cm och en större i storleken 90 x 130 cm.
Jag tror nog att jag fick plats med totalt 10 stycken dunjackor och dunvästar, ett gosedjur, halsdukar, mössor och vantar i en och samma påse.
Det ser ut som en gigantisk fryspåse med ziplock, man fyller den, drar igen förslutningen och slutligen tar man fram dammsugaren och suger ut all luft ur påsen. Allt snyggt och prydligt paketererat och i och med att det är vakuum, så slipper man ju förhoppningsvis gå till kemtvätten med sina dunjackor p g a att de luktar instängt och unket.
Ett paket kostar 129 kr, vilket jag tycker är ett kap.
Nu ska jag leta efter fler saker att suga. Det finns nog en hel del i linneskåpet och plädar och kuddar som inte används för tillfället ska också få sig en omgång!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Sånna vill jag också ha!

2011-05-25 @ 17:11:07
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Sådana har jag alltid tänkt att de vore helt perfekta för alla kuddar och jackor man har som ligger och tar plats! Så MOT CLASSES imorgon för att shoppa på mig några påsar, fy sjutton vad bra! Tack rara för tipset :-)



Hihi, ni vart jag helt uppspelt över några vacumpåsar, shit det går snabbt ut för när man går hemma med en bebbe som enda sällskapet på en dag ;-)



Kramar

2011-05-25 @ 18:47:14
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Katja

Ja, jag vart också alldeles till mig i trasorna och letar febrilt efter mer saker att suga. Får nog ta och kila ner i källarförrådet och se om det inte finns mer där, ha ha. Och jag kan inte ens skylla på nåt - det går utför ändå!!

2011-05-25 @ 20:52:39
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0