Att vara effektiv på en gråmulen lördag

Halv tre på lördageftermiddagen och jag tyckte att jag skulle unna mig ett glas iskallt vitt vin på min favoritdruva, Sauvignon Blanc, medans jag tar i mitt smått förfallande hem. Har verkligen legat på latsidan denna vecka när det kommer till städandet. Det är rent, men det är tamef** grejer överallt. Har påbörjat en massa olika små projekt här hemma, men inte slutfört ett enda. Har jag slagit mig eller? Sooo unlike me!!

Hon, ja klockan alltså, var nog inte mer än strax efter sex i morse när jag klev upp ur sängen. Det är ju ledig lördag för min del och det innebär att jag alltid har åtminstone en sak inbokad, lång-yoga passet klockan 11:00. Det är verkligen en av veckans absoluta höjdpunkter.
Innan dess åkte jag iväg till Ica Maxi i Nacka för att fylla på mitt kylskåp som fullkomligt ekade och har så gjort sen jag kom hem från USA.
Passade på att inta min lunch på Matglädje, Lammfärsbiffar med matvete och myntayoghurt, innan jag cyklade hem efter avslutat Yin yoga pass. Perfekt, för då behövde jag ju inte ställa mig och laga mat direkt när jag kom hem utan kan gott vänta till kvällen innan jag börjar kocka. Ska nog ta och göra hemlagade jalapenohamburgare med hemlagad klyftpotatis. Köpte med mig en liten burk med myntayoghurt från Matglädje - det kan ju vara gott till. Annars har jag både tzatziki, hamburgerdressing och en burk Ajvar hemma om jag nu skulle bli sugen på det istället.
Nu har jag inga ursäkter på lut för att slippa ta tag i detta hem, som blivit så åsidosatt denna vecka. Off we go och ses kanske lite senare igen. Om jag inte svimmat av utmattning förstås... Todeloooo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0