Kunde bara inte låta bli...

Löpartights från Soc och löst linne från H & M piggar upp träningspassen. Jag är verkligen ingen materialsportare utan tränar i det jag tycker är bekvämt, men tyckte att jag gott kunde unna mig lite nytt i träningsgarderoben.
Lite nya linnen i härliga somriga färger från Soc och "tischor" från H & M. Tränar ganska varierat för tillfället med yogapass varvat med bodypump, core och spinning och förhoppningsvis kan jag trycka in nåt badmintonpass och simning någonstans i min träningsagenda då och då också.

Redan torsdag och kan knappt bärga mig till nästa vecka. Folk i min omgivning har redan börjat undra om jag har packat och om jag har resfeber och svaret är, nej det har jag inte på båda frågorna! Packa gör jag nog först på måndag kväll, då jag inte har för avsikt att bära med mig en massa kläder i onödan och resfeber har jag nog aldrig haft. Jag har rest med familjen sen jag var nyfödd i princip, så jag har väl det i blodet...
I helgen ska jag ner i källaren och hämta upp mina resväskor, ja, ni läste rätt, väskor. En stor resväska blir det och en rätt stor kabinväska och dessutom ska jag nog ha min nya ryggsäck från Haglöfs med mig också. Jag packar ner mina kläder och pinnaler i kabinväskan och packar ner den i den stora resväskan på ditvägen. På hemvägen reser jag med två väskor, förhoppningsvis fulla med smått och gott från shoppingturerna. Ser återigen fram emot turen till Woodbury Common, en enorm outletby utanför Manhattan och givetvis en sväng till Filene´s Basement på Union Square. Även denna gång har jag bokat Hop on, hop off bussar som jag tycker är ett ypperligt transportkomplement till taxi och tunnelbana och dessutom både ser man och lär man sig mycket på köpet och får en väldigt bra överblick över staden.
Denna gång slipper min reskamrat bära med sig sin 17 tums dator eftersom jag tar med mig min 13 tums, som både väger mindre och tar mindre plats. Inte helt omöjligt alltså att jag håller er som är intresserade uppdaterade kring händelserna i stora äpplet under de åtta dagar jag befinner mig i staden.
Om en stund är det återigen dags att snöra på sig träningsskorna och svida om till myskläderna då ett av veckans yogapass står på kvällens agenda. Har inte yogat sen i lördags, så det är lite abstinensvarning här, men som sagt, snart är det stillat. Och i morgon bitti är det dags för vägning igen. Nu är snart målvikten inom räckhåll, så håll tummarna för att det går bra i morgon.
Som vanligt önskar jag er som tappert kikar in här, en riktigt skön kväll, oavsett vad ni bestämmer er för att hitta på och på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0