Liljor, lampor & levande ljus

©klorinhäxan
Vita liljor får alltsomoftast pryda mitt köks-eller vardagsrumsbord. Det finns inga blommor som jag tycker är vackrare än just liljor. Många tycker att det är begravningsblommor, men jag älskar dem och därmed är de mer eller mindre ett stående inslag i mitt hem. Dessutom gillar jag att doften av dem fyller hela lägenheten.

©klorinhäxan
Som ni ser, är ju matsalsdelen än så länge ganska kal eftersom det saknas en taklampa, en matta och kanske något som pryder den kritvita väggen. Helst av allt, skulle jag vilja ha en vit matta, men det är ju inte speciellt praktiskt i ett kök. Vad gäller lampor, så tycker jag nog att de,  är de absolut svåraste att köpa. Har sett en del som jag absolut kan stå ut med, men ingen som ger den där "wow-känslan" att den måste jag bara ha! Kan inte ens beskriva vad jag egentligen är ute efter, men jag vet när jag ser den. Så än så länge får jag sitta i skenet av värmeljus och den hemska takbelysningen i själva köksdelen. Det gäller att ha tålamod - inte en av mina starka sidor måste jag nog tyvärr erkänna. Jag vill ju att allt ska hända NU eller helst igår.

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Bordet ser verkligensuperfint ut. Måste spanas in på Mio. Hur är det med rymden i köket med det obrdet då det ju är stort? Ser ju bra ut hos dig, men rädd att det ska bli för trångt här i o m att vi har sofforna som vi har dem. Blir ju inte samma som i din lägenhet för du har ju inte riktigt samma planlösning som vi..



Tack för tipset på bordet!



Ha en skön kväll!



Det där med lampor är svårt, håller med!

2010-08-11 @ 19:15:01
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0