2:a Advent 2010

Silver, silver, silver.... Så fint tycker jag mot allt det vita runtomkring.

Adventsljusstaken från Clas Ohlson är på plats i köksfönstret sedan en dryg vecka tillbaka. Orkidén får snart flytta in i sovrummet tror jag bestämt, men inte förrän jag hittar en stor vit julstjärna som får låna dess plats under de närmsta veckorna.
Silvriga kulor får trängas i en hög vas från Mio.
Snart ska ljus nummer två tändas här i Sjöstadshemmet.

Ännu mera julgranspynt i en stor låg skål på vardagsrumsbordet tillsammans med alla magasin som samlats på hög eftersom jag inte haft tid att läsa de än. Den som väntar på något gott....

Tooodelooo!!
Återigen söndag och veckan har passerat i ett rasande tempo. Lyckades med konststycket att sova ända till halv åtta i morse trots att jag gick och lade mig strax efter tio i går kväll. Jag har varit så oerhört trött denna vecka eftersom jag sovit så dåligt två av dagarna och vaknat vid tre, fyra på morgnarna och inte kunnat somna om på en gång. Jag antar att det är all stress över julen som satt sina spår. Dessutom har jag känt mig lite halvkrasslig i övrigt denna vecka, men det verkar som om det inte tänker slå ut ordentligt. Tur det, för jag har verkligen inte tid att bli sjuk nu.
Sitter med min första kaffekopp och funderar på om jag ska ta och hoppa in i duschen och göra mig i ordning för en liten sväng till Sickla Köpkvarter. Egentligen hade jag inte tänkt kliva utanför min dörr idag, men det vore ju skönt att ha några julklappar avklarade. Som tur är, behöver jag inte handla speciellt många klappar eftersom min släkt inte bor i landet, men min kära syster och lilla Milo ska få några paket iallafall.
Lite bullbak i form av lussekatter kanske hinns med idag också om jag har tur. Måste bara komplettera med lite ingredienser innan jag kan sätta igång med bakandet. Saffran har jag redan bunkrat upp med, men måste fylla på förråden med jäst, kesella och lite smör innan jag kan börja skapa.
Ha en skön andra advent så hörs vi nog snart igen.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Fint du har pyntat! :) Och visst är det kul att ha några skojiga tidningar på lager att se fram emot. :)



Ha en fin dag!

Kram!

2010-12-06 @ 05:47:27
Postat av: Katja

Tackar!! Jag har pyntat ganska sparsamt, men det är ju bättre än ingenting.



Ha en skön kväll!!

Kram!!

2010-12-06 @ 18:11:58
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0