Endast ett fåtal dagar kvar av detta år

En Nyårsdukning helt i min smak!
Bilden är lånad från Sia.


Ytterligare en arbetsdag kan bockas av och läggas till handlingarna. Om det varit rätt lugnt och behagligt tidigare i veckan på jobbet, så kan jag ju lätt säga att så inte var fallet idag och de kommer definitivt inte så vara de resterande dagarna på denna vecka heller... Ärligt talat så har jag svårt att förstå att man vill utsätta sig för, som kund, för den totala hysterin som råder på Systembolaget under storhelgerna. Själv skulle jag aldrig få för mig att gå och handla vare sig mat eller dryck dagarna innan någon form av afton. Dessutom finns ju alltid risken att varan man är ute efter tagit slut. Men alla är ju inte som jag - uppenbarligen!!
Denna Nyårsafton har jag bestämt mig för att inte arbeta. Det är inte många nyårsaftnar jag inte jobbat, men i år ska jag inte sätta min fot på ett Systembolag.
Jag brukar, alltsomoftast, om jag är hemma, laga en trerättersmiddag tillsammans med vänner, men i år, har jag och min väninna Jenny kommit fram till att vi ska vara riktigt lata och därför har jag beställt årets trerätters från mina kamrater på Erssons Fisk och Deli. Känns riktigt skönt att inte behöva slava vid spisen utan bara sätta sig till bords och i princip få allt serverat och bara njuta av deras fantastiska mat. Nu ska jag bara bestämma mig för vad som skall plockas fram ur Champagnekylen här hemma...
Ha en bra kväll!!
Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0