Sköna Sjöstadsbilder

Bilder tagna på förra söndagens lilla eftermiddagspromenad i Sjöstaden.

"Tårtan" som jag kallar den är en perfekt plats att softa på en varm och solig sommardag.

Den nyaste delen av Sjöstaden, Hammarbyhamnen, där även min nya favoritrestaurang Zee är belägen.

Härliga promenadstråk längs med kajerna finns det gott om...

Snö, snö, snö och ännu mera snö... Som det ser ut nu kommer vi definitivt att få en vit jul vilket glädjer mig. Det värsta som finns med den svenska vintern är, att den alltsomoftast är rätt grå och slaskig, åtminstone, om man som jag, bor i huvudstaden. Mycket snö och en 5-6 minusgrader tycker jag personligen är optimalt.
Eftersom jag jobbade igår, har jag en hel del att ta tag i här hemma denna söndag. Några maskiner tvätt bör tvättas och en vända med både dammsugaren och golvmoppen behövs tas tag i, idag. Jag förstår inte riktigt hur det kan bli så stökigt här hemma trots att jag knappt hunnit tillbringa speciellt mycket tid i hemmet de senaste veckorna.
Måste även ta tag i inslagning av julklapparna idag, eftersom det den kommande veckan blir jobb från tidig morgon till sen kväll. Ärligt talat så längtar jag innerligt tills detta år är slut. Längtar till januari, när man äntligen får lite tid att andas...
Nu blir det risgrynsgröt med lite socker och kanel till frukost och givetvis en kopp kaffe innan jag ska sätta igång med dagens bestyr.
Ha en riktigt skön fjärde advent! Kramar, Katja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0