Sparkling Snow


Har för tillfället bytt ut Yankee Candles Clean Cotton, som är en favorit här hemma, mot en av säsongens dofter, Sparkling Snow. Snötäckta granar, en släng av Patchouli och frukt är doften som utlovas av tillverkaren. Hur doftar egentligen snötäckta granar? Det vete sjuttsingen, men gott doftar den iallafall...

Nyss hemkommen efter en rätt behaglig dag på jobbet.
Över jul och nyår jobbar vi lite andra tider än normalt och börjar fylla upp butiken redan klockan 7 istället för, som i normala fall klockan 8 och då går vi som börjat tidigt hem redan klockan 17. Det är otroligt hur mycket vi hinner med under den extra timmen på morgonen, när vi kan ösa på utan våra kära gäster. Musiken dånar i butiken och alla kör järnet helt enkelt. Har upptäckt att valet av musik påverkar arbetstakten avsevärt bland mina anställda, så det blir absolut inga ballader på morgonen, utan riktig dunka-dunka med höga bpm (beats per minute). Tror nog att det blir till att lägga upp nya arbetstidsscheman i januari för att fortsätta med ett bra "flow" även när det inte är storhelg!!
Har precis satt på några koppar kaffe som jag tänkte avnjuta tillsammans med en Macaron eller två. Passade på att shoppa ett gäng på Erssons Bakficka igår, innan hemfärd från jobbet. Hade svårt att bestämma mig för smak, så det fick bli lite gott och blandat, bl a lakrits, pistage, vanilj, passionsfrukt och karamell. Nu kommer vi återigen till ett väldigt svårt beslut som måste fattas... Vilken eller vilka smaker ska jag välja? Livet är bra hårt ibland, eller hur?
Ha en fortsatt trevlig kväll och på återseende, hoppas jag!!
Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0