Feelgood-dag


Åkte iväg en sväng till Ica Kvantum för att handla lite färsk frukt och iskallt vatten. Valet föll på ananas, som jag inte ätit sen jag och min kompis Ia hyrde ett hus i Spanien för ett antal somrar sedan. Det är i mitt tycke en perfekt frukt att ta med sig till stranden, söt men samtidigt väldigt läskande. Speciellt om man lyckas hålla den kall...
Passade även på att smita in på hälsokostaffären Life för att införskaffa Baby Foot, ett mirakelmedel för att få babylena "fossingar". Läste om det i något glossigt magasin och jag som är så lättpåverkad kunde ju inte släppa tanken om fina fötter.
"Babyfoot avlägsnar döda hudceller och ger dig lena, mjuka fötter. Fötterna behandlas av en gel bestående av 17 naturliga extrakter som får verka i två timmar. Efter en vecka kan den överflödiga huden lätt peelas bort."
What´s not to like...?? Rapporterar om resultatet i ett inlägg om en vecka eller så...
Matglädje här i Sjöstaden har nu till sommaren börjat med ett litet picnic-set bestående av en valfri sallad, bröd och dryck. Jag valde att ta en pastasallad med kyckling och en röra gjord på soltorkade tomater. All mat i butiken känns så oerhört fräsch och nyttig, mycket beroende på att de lagar maten själva och att de använder ekologiska råvaror. T o m brödet bakar de själva och till det får man en liten bytta med en sorts tapenad gjord på kikärtor. Gott!!
Tog min lilla "bag" med mat och solstolen och knatade ner till bryggan för att äta lunch och sola en stund. Konstaterade att jag glömt solkrämen hemma, så det blev inte till att sitta i flera timmar, tyvärr...
Tänkte nu fortsätta min feelgood-dag på balkongen, där det för övrigt är skugga så här dags, med att bläddra lite i ett nytt inrednings- och livsstilsmagasin jag hittade och dessutom klunka i mig massor av min sommarfavorit, alkoholfri Mojito. Den finns för övrigt att köpa på Systembolaget för 59 kr.
Givetvis kommer jag att avsluta denna underbara dag med fotbehandlingen, men det blir först om några timmar.
På återseende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0