Hej och hå vad tiden går...

Han här, min nya vita inneboende, fick följa med hem från mitt senaste besök på Iittala Outlet i Gustavsberg. Han fick förvisso ett par kompisar också, men denna gång får han stå alldeles solo. Kamraterna dyker säkerligen vid ett annat tillfälle...



För tillfället rusar dagarna och ibland önskar jag att jag bara kunde dra i handbromsen. Senaste veckan har jag haft hysteriskt mycket att göra på arbetet, med långa dagar som följd, vilket har inneburit att min närvaro här på bloggen har varit ytterst begränsad.
I helgen är det dags för årets första julbord tillsammans med arbetskamraterna, så jag gjorde ett tappert försök att hitta något kul att ta på mig på lördag, men jag lyckades inte hitta något som föll mig i smaken. Jag tycker att det är svårt att hitta kläder som inte är för vardagliga men heller inte för uppklätt. Den där mittemellan-klädseln om ni förstår vad jag menar...
Vår trivselafton kommer att starta med lite fysisk aktivitet i form av bowling och därefter blir vi hämtade och skjutsade till Engelen för klassiskt julbord. Jag kan väl inte påstå att jag skulle ha valt det stället om jag privat velat äta julbord, men i detta fall är det ju många viljor och smaker som ska tillfredställas, så vår festfixare på jobbet styrde upp detta.
Dags att börja förbereda sig för läggdags, så en dusch står alldeles strax på agendan för min del. Det blir till att ha lite större tidsmarginaler i dessa dagar, då snöovädret sätter sina spår i trafiken. Hur kommer det sig att vintern varje år kommer som en överraskning för oss svenskar? Vi borde ju för sjuttsingen vara vana och förberedda på detta. Men nej, vi blir lika förvånade varje år...
Ha en skön kväll och vi ses när vi ses!! Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0