Ajvarkyckling med pasta och ruccolasallad

God morgon på er!
Tänkte dela med mig av ett snabbt middagstips till er så här i slutet på veckan.

Sitter här uppkrupen i soffan med min laptop och kaffekopp och funderar över hur jag ska lägga upp denna lediga torsdag.
Veckan har gått i rasande tempo och nu är det snart fredag och för många av er börjar helgen inom kort. För min del har det varit en ovanlig vecka, eftersom jag knappt hunnit vara på min arbetsplats överhuvudtaget p g a lediga dagar och kurser, men i morgon är jag tillbaka och ordningen återställs. Skönt och dessutom jobbar jag på lördag, så jag får min dos av arbete i allafall.
För er som är intresserade, lägger jag upp ytterligare en rätt från Linas Matkasse. Gott och snabblagat, vilket i mitt tycke är en perfekt kombination. Smaklig måltid!!

Ajvarkyckling med pasta och ruccolasallad

4 portioner

Detta behöver du:

Ajvar Relish
Creme Fraiche
Gula paprikor
Kycklingfilé
Körsbärstomater
Valfri Pasta
Ruccola sallad
Olja
Salt
Svartpeppar
Vatten
Vinäger

Så här gör du:

  1. Koka ca 360 g pasta
  2. Skär 250 g körsbärstomater i halvor och 2 gula paprikor i tunna klyftor. Skölj 70 g ruccola. Blanda grönsakerna i en skål och servera gärna med lite olja och vinäger.
  3. Dela 600 g kycklingfilé genom att skära varje filé i tre avlånga bitar.
  4. Stek kycklingen i lite olja och krydda med salt och svartpeppar. Låt kycklingen bli genomstekt och rör sedan ner ½ dl créme fraiche, 1 ½ dl ajvar relish och ½ dl vatten. Blanda allt väl och låt koka ihop någon minut.
  5. Servera ajvarkycklingen med pasta och ruccolasallad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0