Första snön har fallit.


Burr, nu har den första snön fallit även i Stockholm. Jag kan absolut inte påstå att jag är överlycklig över detta, eftersom vintern inte är min favoritårstid på något sätt. Kallt och ruggigt är inte riktigt min grej. Jag skulle nog egentligen ha fötts till en helt annan tillvaro på betydligt varmare breddgrader, än kyliga Norden. I mitt nästa liv ska jag nog bo på någon Söderhavsö, där sol och värme är vardagsmat.
Nu har jag precis "syndat" igen och tryckt i mig en pizza och en cola. På vägen hem efter en låååååång, men behaglig arbetsdag, tyckte jag att jag kunde unna mig det, jag som var så duktig igår och besökte gymmet för första gången på över ett halvår. Yogan gick väldigt bra trots min oro över vissa övningar och jag kan ju säga att den visste var den tog, för träningsvärken börjar smyga sig på sakta men säkert.
Nu blir det sluttampen på Idol och sen är det dags att göra sig redo för bingen. Ny arbetsdag i morgon igen och dessutom ska det bowlas med en hel drös med kollegor efter jobbet i morgon. Lite mat och vin blir det säkerligen också!!
Ha en riktigt skön helg och vi ses snart igen!!
Kram
Ps. Visst ja, har ju glömt visa er vad jag unnade mig i tidig julklapp förra helgen...Ds.
Nu har jag äntligen fått rumpan ur vagnen och unnat mig en rejäl gryta från Le Creuset till höstens och vinterns långkok. Redan nästa vecka ska den få komma till användning, då det enligt rykten skall lagas Gulasch med råvaror från Lina.
Gick förbi Cervera i Nacka Forum i lördags och det visade sig att de körde någon kampanj och grytan kunde inhandlas till kraftigt rabatterat pris. Då kan jag ju inte låta bli. Det är härligt med reor, för det måste ju automatiskt innebära att man kan unna sig fler presenter. Eller...??
Råkade visst också få med mig små portionsformar för paj eller något annat smarrigt vid samma tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Älskar grytan. Har en likadan själv som vi fick för några år sedan. Du kommer INTE ångra ditt köp och perfekt att hitta den till rabatterat pris, sådan gillas ju alltid =)



Söta små formar också, köpte själv 4 svarta i somras på västkusten, men skulle gärna ha vita också, så får nog till Cervera och spana framöver.



Hoppas du får en trevlig helg!



Kraaaam



2010-10-23 @ 09:06:00
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0