Färgglada nyheter

Hetaste tipset denna vecka för er som gillar ögonskuggor...
Denna palett från Coastal Scents klickade jag hem för några dagar sedan och det är en sann fröjd att ta på sig ett ansikte varje morgon. Paletten består av 88 små ögonskuggor i alla tänkbara färger och passar både brunetter och blondiner. Jag måste börja tänka lite yteffektivt numera eftersom jag inte längre har mina 4 badrumsskåp. Priset, 299 kr, anser jag är ett fynd. Var lite orolig för kvalitén till en början, men de sitter kvar väldigt bra även efter en 12 timmars arbetsdag, framförallt om du använder en primer på ögonlocken innan du sminkar dig! Om du är sugen på att prova så hittar du den och annat smått och gott, här.


Ett nytt uppfriskande ansiktsvatten med antioxidanter och en dubbelverkande exfolierande rengöring som innehåller mjölksyra fick följa med vid senaste beställningen från Dermalogica.
De finns ju givetvis i större förpackningar, men jag beställde de små eftersom jag inte provat de tidigare.
De är i perfekt storlek för att bära med sig när man är på resande fot och hydramisten får följa med i handväskan till jobbet. Perfekt att spraya på efter uttorkande timmar vid dataskärmen.
Hej och välkommen vecka 39!
De gångna veckan var lite smått hysterisk på jobbet med 2-3 sjuka varje dag och ingen personal att låna in från en enda butik i hela Stockholms län. Förhoppningsvis kommer denna vecka vara något lättsammare, trots att jag fick ett nytt samtal klockan åtta i morse, med ytterligare en som drabbats av "höstflunssan"! Ärligt talat så tror jag att många känner efter lite för mycket ibland helt enkelt. Själv är jag sjuk ungefär vart tionde år eller nåt, om man bortser från min släng av Salmonella förra året efter att ha ätit på en thairestaurang här i Sjöstaden.
I lördags var jag bortbjuden på middag till min kompis Jennys bror med familj ute i Haninge för att titta på alla bilder från vår gemensamma Barcelona resa. De hade verkligen jobbat på hårt och bjöd på tapas dagen till ära. Det fanns allt från kantarellpaj i små portionsformar, små hemlagade vårrullar, knytten med smördeg fyllda med fetaost och spenat, korvar, jamón, klyftpotatis med aioli och en sås gjord på bl a sweet chili, vitlök och lime. Supergott alltihopa och mycket uppskattat efter en hård arbetsdag. Kändes verkligen lyxigt att sätta sig vid ett dukat bord och bli serverad rosécava och gott rödvin.
Tyvärr fick jag inte med mig kameran denna gång och mobilen föll i glömska...
Söndagen tillbringade jag till största delen i soffan tittandes på veckans tv-serier och småslumrandes vid ett flertal tillfällen. Fick ett litet ryck mitt på dagen och tvättade några maskiner tvätt, tömde diskmaskinen, dammsög och rensade ur kylskåpet inför kvällens leverans av den nya matkassen. Jag måste säga att hittills är jag oerhört nöjd med kassen och det blir en hel del nya bekantskaper på matfronten.
Nu ska jag ta och koka mig en kopp té och se om det är något sevärt på tv i kväll.
Ha nu en riktigt behaglig måndagkväll och på återseende!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej!



Oj, vad många vackra skuggor! :)



Kul att du är nöjd med matkassen. :) Ja, man borde ju få bort problemet "vad ska vi äta till middag idag" som många har. Och visst förstår jag att man tjänar på det, i jämförelse med att äta ute. :) Här hemma har vi veckomatsedel, men ofta tryter inspirationen till den och då skulle ju en matkasse kunna ge lite nytänk. ;)



Kram!

2010-09-28 @ 06:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0