Guess what?

Guess what?
Nu har den äntligen levererats, min efterlängtade säng.

Konstigt nog så har jag massor med kuddar i min säng, trots att jag varje morgon vaknar på en liten hörna av en kudde... Men det är mysigt och inbjudande tycker jag.

Sängen är rätt hög och skymmer en del av gaveln i och med att jag har dubbla madrasser. Underst har jag en vanlig ribbotten och ovanpå det, en 15 cm:s Tempur bäddmadrass.

Även i sovrummet återfinns en orkidé, eftersom jag köpte på mig ett gäng när jag var på Ikea senast och självklart lite god doft från Yankee Candle.

Min lilla apa Rhubarb är också med på ett hörn...

Såååå mysigt att tända upp dessa när det börjar skymma.
Nu saknas bara lampor, nattduksbord och en stor vit matta, som jag faktiskt redan spanat in på Ikea för en billig peng.
Ja, förutom att måla eller tapetsera om väggarna förstås, som för närvarande är i en turkos/blå/grå nyans, som inte riktigt tilltalar mig, men som jag kan leva med ett tag till.


Ännu en dag har snart kommit till ända. Slutade tidigt idag och har fått en hel att del gjort här hemma. Mest fixat & donat, städat undan inför leveransen av sängen och givetvis bäddat rent med mina nya lakan från Gripsholm,  som jag köpte i somras på Strömma Outlet. Nya kuddfodralen i metallic grått till storkuddarna inhandlades vid senaste besöket hos möbeljätten.
Har även lagat en ny rätt från min matkasse, citronbräserad fiskgryta på sej och rotfrukter. Helt okej, men var tvungen att modifiera receptet något eftersom den i mitt tycke blev alldeles för syrlig av vitvinsvinägern och citronen. Dessutom hällde jag i en del grädde för att balansera syran och få den att se mer aptitlig ut.
Nu är det snart dags och hoppa in i duschen och bädda ner mig i min nya säng. Kommer nog säkert att sova som en prinsessa inatt.
Ha en fortsatt trevlig kväll och ses nog en sväng i morgon igen...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh det blev ju jättefint!

Jag vet att du inte hunnit få dit sängbord, lampor och matta samt att du planerar att måla/tapetsera om så småningom. Men det var faktsikt himla fint ändå!! :) Och på bilden tycker jag den blågrå väggen ända gör sig riktigt bra mot det vita. Förstår att du måste sovit som en prinsessa där i natt!



Kram!

2010-09-16 @ 05:49:37
Postat av: Katja

Hej Rebecka!

Du är tydligen, precis som jag, uppe med tuppen!!

Jag är så nöjd med min säng och sängborden får ta sin tid eftersom jag inte vill ha fyrkantiga eller runda bord utan snarare relativt låga och rektangulära. Har hittat ett par perfekta, men dessvärre är de tyska eller italienska och det finns ingen återförsäljare i Sverige.

Tråkigt, men vem vet, rätt vad det är så kanske man snubblar över dem någonstans...

Ha det gott!!



Katja

2010-09-16 @ 15:47:00
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Rebecca igen

Hej igen!



Jajamen, brukar vara uppe med tuppen i veckorna, och ställer faktiskt kl. på 7 när jag är ledig. Många sover nog längre då, men det kan inte jag för då känns hela dagen "förstörd". :)



Aj, synd på dröm-sängborden, men vem vet snart dyker kanske något upp. Kanske lika turligt som med det hätfiga tv-rumsbordet du fick fatt i. :) Om inte annat så bor du i rätt stad; finns ju lite mer att välja på än ute i de mindre städerna. :) Så håll ut! :)



Ha en fin torsdagkväll!

Kram!

2010-09-16 @ 17:57:42
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sängen är jättesnygg må jag säga och jag tycker det var riktigt snyggt med det vita mot tapeten (förstod att du inte var nöjd med dem när jag läste någons kommentar)



Vilken GULLIG apa förövrigt, han kanske vill leka med min Ranga ;-)



Kraaam

2010-09-18 @ 17:13:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sanna | Husbygge på G

Hejsan :)



Vart har du köpt sängramen, pris??? Är ute efter precis en sådan! Tack på förhand

2011-11-09 @ 23:55:26
URL: http://sannassaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0