Inspiration från Tom Dixon

Under några månader nu har jag sprungit in titt som tätt och kikat på denna Tom Dixon inspirerade lampa i retrostil på Bolagret på Södermalm, men inte kunnat bestämma mig. Vid gårdagens besök i Ringens köpcentrum fick jag äntligen till det och är nu nöjd innehavare av mellanstorleken av denna glob. Det var lite pyssel med att få upp den, men en bra kvinna reder sig själv, som jag skämtsamt brukar säga!

Lördagen gick förbi i ett rasande tempo, kändes det som. Natten mellan fredag och lördag ringde min telefon på högsta volym vid 03:15. Okänt nummer som jag vägrade svara på, men kunde ju inte somna om förrän halv fem och vaknade till liv först vid halv tio igen. Katastrof!! Halva dagen hade ju gått och jag hade inte fått något gjort.
Åkte in till Södermalm för att förtidsrösta eftersom jag kommer att tillbringa ett antal timmar på jobbet idag och inte ville känna mig stressad över att inte ha det gjort. Jag var inte ensam om att tänka den tanken, så det tog sin lilla stund att få det avklarat.
In på Bolagret för att köpa taklampan till sovrummet som jag gått och funderat över en stund och även Åhléns tvärs över gatan för att spana in lite höstnyheter och inredningsprylar. Till min stora förtjusning hade de fått in ett helt berg av "bra att ha" saker från japanska Muji. Ett paradis för såna som jag, som älskar ordning och reda.
Till kvällen hade det bunkrats upp med både chips och smågodis till lördagsfilmen, Knight and Day med Tom Cruise och Cameron Diaz i huvudrollerna, så någon middag vart det inte tal om denna dag. Tur att jag hade fått i mig en rejäl lunch inne i stan tidigare på dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0