Move your ass and your mind will follow

Nya fräscha liljor pryder vardagsrumsbordet, den gråa supermjuka pläden från Hemtex väntar på att få komma till användning och de matchande kivilyktorna tänds numera varje kväll. Nu är hösten här!! Kuddarna i grått och vitt från Gripsholm, som jag inhandlade för någon månad sedan,  har jag redan tröttnat lite på, så de får nog flytta in i sovrummet eller till balkongen så fort jag hittar nya som jag gillar.

God morgon på er!
Vet inte riktigt om min kropp börjar ställa in sig på att börja arbeta igen, trots att det är en och en halv vecka kvar av semestern. Vaknade nämligen kvart över fem i morse och vankade omkring i lägenheten och visste inte riktigt om jag skulle fortsätta vara uppe eller om jag skulle försöka krypa ner igen. Tittade ut över Sjöstaden och jag kan ju meddela att jag var ganska ensam om att vara vaken så tidigt en onsdag morgon. Inte en lampa tänd så långt ögat kan nå... Nåja, la mig i sängen igen och tittade på en dokumentär om U2 och inspelningen av deras klassiska album "Joshua Tree" och lagom till starten av Fyrans Nyhetsmorgon slumrade jag till på nytt.
Denna första officiella höstdag, den 1 September, har jag planerat att mitt nya, något hälsosammare liv, med bättre kosthållning och träning, ska starta. Konkret innebär det att jag ska börja med att pina i mig frukost, ett mål som jag aldrig äter, och sedan fortsätta med nyttig lunch och middag. Det jobbiga med att vara "nyttig" är att man hela tiden måste planera sitt ätande och se till att man har ingredienser till måltiderna hemma. Det har jag löst från och med näst nästa vecka då jag för första gången ska prova "Linas matkasse". Flera bekanta till mig har provat denna matkasse som levereras till dörren varannan vecka och är supernöjda. Känns lite skönt faktiskt att någon annan tänker åt en för omväxlings skull.
Planerar dessutom att besöka Sjöstadshallen idag och eventuellt boka in en provträning, innan jag bestämmer mig för, om jag ska köpa ett kort där eller inte. Beach 2011 - here I come!! Jag säger det varje år, men det slutar alltid med att jag badar i vassen.
I år, eller nästa år blir det ju, ska bli ett undantagsår!!
Nä, nu kan jag inte sitta här och svamla mer. Ny lunchdejt idag och förhoppningsvis en tur till Sveriges stolthet, den blågula jätten, Ikea. Ljusförrådet, i doften vanilj, behöver fyllas på och dessutom skulle jag vilja hitta en högblank vit möbel till min hall som för närvarande är supertråkig. Hallen är en viktig del av hemmet i och med att det är det första man möts av när man kommer in och det sista man ser när man går.
Ha en underbar dag, denna soliga lill-lördag, synes!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0