Mysiga murgrönor i Sjöstaden

Murgrönor eller Hedera Helix som de heter på latin, hittar man lite överallt i min lägenhet.
Förutom att de är fina när de är täta och lummiga, så är de så otroligt tacksamma att ha att göra med. Det ska bra mycket till för att man ska lyckas ta kål på dem. De är med andra ord perfekta både i badrummet och på balkongen, där man lätt glömmer bort dem när man går omkring med vattenkannan i resten av lägenheten.
Här har jag faktiskt använt en konstgjord murgröna för att dölja innehållet i korgen.
Vad har jag i den, kanske ni undrar? Jo, tvättmedel och sköljmedel, som jag vill ha nära till hands, men ändå inte synligt.
Har varit på väg att införskaffa en vit korg istället för den bruna, men glömmer alltid bort det när jag är på stan och shoppar. Tids nog, kommer jag väl ihåg det!

Vecka 38, Onsdag!
En rätt händelselös dag denna onsdag... Fick mig en överraskning i morse när jag kom till jobbet, eftersom jag hade glömt bort att jag ändrat lite i mitt schema denna vecka p g a sjukskrivningar och utbildningar på butiken. Jag hann ju knappt byta om innan det var dags att röra sig hemåt. I gengäld får jag den stora glädjen att jobba två "mördarpass" (8-19:30) på raken och dessutom jobbar jag ju lördagen i denna vecka.
Fick iallafall lite uträttat i Köpkvarteret innan jag styrde kosan mot hemmet. Var tvungen att springa in på Ica för att handla färsk mynta till maträtten jag skulle ha lagat redan igår, men som fick avbokas eftersom hela Sjöstaden var tömd på denna krydda. Har hela Sjöstaden börjat med Linas Matkasse, tro?
Nu ska jag i allafall sätta i gång med middagen och troligtvis blir det också matlådor för resten av veckan. Personalen på Erssons Fisk & Deli i Sickla Köpkvarter kommer nog att undra vart jag tagit vägen när jag inte kommer förbi och handlar lunch längre... Vi får väl se hur länge det håller i sig!!
Ikväll blir det nog "Halv åtta hos mig" och "Biggest loser" igen på tv för min del och tidig sänggång, så att jag är fräsch som en nyponros i morgon för mina kära "gäster" på jobbet.
Ha en förträfflig kväll och blog ya later!!
Uppdatering kl 18:20
Det visade sig, när jag tog mig en titt i tv-tablån att den inte var uppdaterad i min telefon, så det var visst ingen Biggest loser ikväll, utan Idol, så det får bli det istället!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Halloj!



Murgröna är fint! Men får aldrig dina spinn? Det får mina jämt. :( Spelar ingen roll om de står i våtutrymme eller i korsdrag från ngt vädringsfönster. Spinnet trivs ändå, så det blir ett evigt duschande och sprayande... Därför ids jag bara ha en nu, men den är iaf tät och fin på stor båge och jag tycker väldigt mycket om den. :)



Kram!

2010-09-23 @ 05:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0