Höstrusk och en kopp té

Vad tycker ni om min lilla "téboll" som jag hittade på nyöppnade Stockhome på Götgatan?
Själv tycker jag att den är alldeles bedårande. Är egentligen en kaffetjej, men ska nog ta och dricka lite mer té, nu när jag har en så här fin liten sak att hänga i koppen.

Tisdagkväll och vi har nästan kommit halvvägs på denna vecka. Hittills har den varit rätt behaglig trots att jag två dagar på raken smugit in i min port som en dränkt katt. Det såg så lovande ut i morse med solsken och en rätt trivsam temperatur på ca 10 grader, så jag bestämde mig för att ta cykeln istället för att ödsla en massa tid på att ta bussen till jobbet. När jag klev ut från jobbet tolv timmar senare, duggregnade det! Det blir nog till att köpa ett busskort i allafall, trots att jag hade hoppats på att kunna cykla en bra bit in i oktober och få lite gratismotion på köpet.
Vid halvnio rycket igår kväll kom äntligen påsen från Lina, som jag väntat på halva dagen. Ivrig radade jag upp mina varor på köksbordet och konstaterade att detta kommer onekligen att bli en intressant upplevelse. Massor med, för mig, udda varor, framförallt grönsaker som jag aldrig eller väldigt sällan använder i min matlagning. Men det är ju lite det som är meningen med min kasse - att lära sig att laga maträtter som man kanske eller troligtvis inte, hade lagat annars.
Läste igenom recepten och kollade att jag fått alla ingredienser och sen var det bara att börja kocka. Mitt första val av rätt blev persilje-och rödlökskryddad kyckling med kantareller, potatis och blomkålspuré. Gillar blomkål, men var lite skeptisk inför puréen, men jag måste säga att det var riktigt gott. Mitt i mitt skapande lyckades jag av någon outgrundlig anledning sätta i gång brandvarnaren och innan jag, som är en tvärhand hög, lyckats få fram en pall och få ner den, hade jag nog skrämt livet av grannarna och spräckt min egen trumhinna. Nu får jag bjuda hem någon karl för att sätta fast den i taket igen, för själv når jag inte upp, ha ha haaa!! Finns det några stiliga singelkillar i mitt hus tro?
Vi får väl se vad det blir för kulinariskt i morgon...
Nu en kopp té och soffan innan det är dags att krypa ner i bingen. Är det något på tv idag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0