Grått så in i Norden

Jag brukar prenumerera på lite olika tidningar under året och trodde att min prenumeration på denna lättsamma mattidning hade gått ut, men till min stora glädje låg den i postboxen igår kväll när jag kom hem från jobbet.
Hann varken blogga eller bläddra i den igår, så nu ska jag krypa upp i soffan i min morgonrock med en kopp kaffe och kika om det finns något kul recept som kan vara värt att prova. Framsidan ser ju lovande ut iallafall - Choklad och höstvarma soppor låter väl trevligt?

Gårdagen gick i rasande tempo eftersom jag hade så sjukt mycket att göra på jobbet hela dagen.
Det är tur att man besitter förmågan att göra flera saker samtidigt och fortfarande är utvilad och full av energi efter semestern, för annars skulle saker och ting lätt kunna gå åt pipan. Hursomhelst, så var jag rätt utmattad när jag väl kom hem från jobbet runt åttatiden igår kväll och orkade varken blogga eller laga någon middag, utan det fick bli lite kaffe och ostbågar i soffan. Hälsosamt... Hur gick det egentligen med mina planer på ett hälsosammare liv...?
Jag känner mig väldigt nöjd med gårdagens 4,5 timmes budgetmöte med Chefen, för i det stora hela var vi överens rakt igenom och dessutom har jag kommit till slutet av min rekryteringsprocess och har höga förhoppningar på personen som jag slutligen fastnade för. Nu återstår bara att meddela de som inte får tjänsten och givetvis vår framtida kollega. Det är en underbar känsla att kunna bocka av saker på sin "att göra"-lista.
Sitter här i soffan denna lediga tisdagsmorgon med min kaffekopp och funderar över vad jag ska hitta på idag. Ska jag ta och göra mig i ordning och åka in till stan eller ska jag stanna inne idag och ta hand om mig själv? Är faktiskt i desperat behov av både manikyr och pedikyr och varför inte slänga på en ansiktsmask och inpackning när man ändå håller på... Vädret känns ju ganska opålitligt idag och att strosa runt på stan i ösregn är inte något jag känner för. Nä, hemmadag får det bli!!
Ikväll ska jag nog ta och laga en ny rätt ur Linas Matkasse och som det känns nu, så blir det nog ugnsgrönsaker med lamm- och bondkorv med bulgur och myntayoghurt. Lagom ansträngande denna vilodag.
Hoppas att ni får en trevlig tisdag och vem vet, vi kanske hörs senare under dagen!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var jättegott tycker jag iaf:)

2010-09-21 @ 15:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0