Ett ljus i mörkret

Kom plötsligt på, att jag glömt visa lampan från Watt & Veke som jag fick med mig hem från Stalands Möbler på Södermalm i förra veckan. 
Tilläggas bör att, eftersom jag inte alls planerat att köpa en lampa den dagen, fick bära skärmen runt halva Söder, för att sedan trycka in mig i en fullproppad buss och försöka skydda den i trängseln. Ingen hit, kan jag lova. Det gick bra iallafall och nu hänger den på plats. Måste säga att det är riktigt skönt med ordentlig belysning i köket eftersom jag ofta sitter och pysslar och jobbar vid köksbordet.

Tillbringade hela gårdagen på ett minst sagt mastigt budgetmöte på vårt Huvudkontor i Kungsträdgården. Hade tidigare i somras lovat min chef att närvara vid mötet trots att jag fortfarande har semester, eftersom vi skulle bli tilldelade förutsättningarna för 2011 års budget och dessutom har ett helt nytt system att budgetera i.
När vi äntligen blev klara vid halv sex tiden, passade några av oss på att ta en spontan AW på Friday´s, för att smälta all den information vi blivit matade med under dagen. Dagar som denna, dränerar mig på all energi, eftersom jag inte är van vid att sitta hela dagarna utan har en ganska fysisk och rörlig vardag normalt.
Väl hemma, blev det en stor kopp grönt té i smaken jordgubb, champagne och gräddvanilj i soffan och starten av Idol 2010:s auditionturne på teven. Jag blir lika förvånad och förundrad varje år av att vissa människor totalt saknar självinsikt, för att inte tala om hur lustigt jag tycker att det är att deras vänner och familj inte talar om för de att de inte kan sjunga, utan låter de förnedras på bästa sändningstid i tv.
Vid elva snåret var jag helt färdig och bestämde mig för att krypa ner i sängen och ZzzzzzzZz....
Fick ett glädjande samtal från Atlantis igår om att min säng ska komma på fredag, så idag måste jag ringa och boka tid för leverans och montering i nästa vecka. Problemet med vad jag ska göra med min gamla säng kvarstår, men saker och ting brukar ju oftast lösa sig på ett eller annat sätt, så jag orkar inte bry mig så mycket om det i dagsläget.
Ha en skön dag och hörs när vi hörs och ses när vi ses!!



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad gäller auditionturné; Något ännu mer förnedrande är att det under föruttagningarna sorterats bort människor som sjunger betydligt bättre, men anses inte vara tillräckligt starka för att träffa den riktiga juryn. Den obehagliga tanken att vissa sångröster väljs ut att filmas enbart i syftet förnedringsunderhållning, känns otäckt nära.... hua!



Tack för en trevlig blogg förresten! Du ser ut att ha ypperlig inredningssmak dessutom!



Kram

2010-09-08 @ 12:59:28
Postat av: Katja



Hej Rebecka!

Kul att du gillar bloggen, trots att jag fortfarande är en nybörjare på detta och inte riktigt fått kläm på saker och ting än och tackar ödmjukast för komplimangen.



Ha en trevlig dag!



// Katja

2010-09-08 @ 14:04:22
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0