Fantastisk söndag

Det är verkligen ansträngande att springa i affärer och efter en relativt kort vända till Farsta Centrum, känner jag mig nu alldeles matt och måste ta en liten fika med tilltugg varefter jag tänkte lägga mig och vila i soffan en stund.

Lördagen passerade i ett rasande tempo och nu är det återigen söndag och inte alls långt kvar tills vi påbörjar en ny vecka, vecka 15.
Efter jobbet ringde jag till Jenny för att höra om hon var sugen på att hitta på nåt. Vi bestämde oss för att svänga ihop lite tacos till middag. Lite, blir aldrig lite i detta sammanhang eftersom jag fullkomligt älskar tacos och skulle lätt kunna äta det till middag vareviga dag. Hela 42 points spenderade jag igår och fick därmed ta av mina bonuspoints för veckan, men det var det värt!! För er som inte är så bevandrade i Viktväktarnas värld, så har jag 29 points att spendera på en hel dag, men det brukar räcka gott och väl när man väljer att äta "rätt" saker.
Efter middagen hemma hos mig åkte vi hem till Mamma Rosberg för att hälsa på och avnjuta efterrätten som bestod av färska jordgubbar med vanilj kesella. I love it!! Även de går på diet, så det passade sig ju väldigt bra.
Idag har jag som sagt hunnit med en tur till Farsta Centrum. Behövde verkligen fylla på förrådet med mjuka och stretchiga gympabrallor som jag kan ha på yogan. Hittade faktiskt 2 par, ett par svarta och ett par grå till fyndpris. Behövde även en ny ryggsäck, eftersom det snart är dags att ta fram cykeln och trampa till jobbet och träningen. Hittade en svart Haglöfs i lagom storlek, men priset var inte lika behagligt, 800 spänn... Jag får väl trösta mig med att den förhoppningsvis håller i många, många år och då är väl priset inte så saftigt om man tänker så...
Fikatajm nu med en espresso och en mums mums och nya avsnittet av Blue Bloods på tv:n, innan det är dags att börja fundera på, vad man ska skapa för kulinariskt till middag. Är lite sugen på klassisk Spaghetti Bolognese så här på söndagseftermiddagen, men vi får se. Om ett par timmar har jag kanske ändrat mig och är sugen på något helt annat!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Halloj!



Vad du är duktig med all träning och alla Viktväktar-points! :) Här har vi varit sjuka, så här har det inte varit aktuellt med motion på någon vecka. :( Men nu kanske man man börja promenera så smått igen.



Vad spännande med kläderna du berättade om i nedanstående inlägg. Blir nyfiken! Ja, berätta hemskt gärna vad du tyckte om dem när de anländer! :)



Kram på dig!

2011-04-11 @ 05:44:22
Postat av: Katja

Tack, Rebecca!! Än så länge har det inte ens varit jobbigt, så jag kör på.

Det ska verkligen bli intressant att se hurdana kläderna är, med tanke på hur billiga de är. Man blir ju lite skeptisk, men man måste ju testa.



Kram

2011-04-11 @ 14:16:26
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0