Påskdagen i Sjöstaden

Bryggorna vid Sickla Udde fullkomligt kryllade av soldyrkande människor denna söndag. Termometern visade runt 20 grader och solen sken från en molnfri himmel precis hela dagen.

Lyckades knäppa en bild på svanen trots att den inte var så intresserad av att fastna på bild...

Jenny fick kånka på min kameraväska när jag agerade mästerfotograf, ha ha!! Måttligt road...

Sjöstaden vaknar sakteligen till liv efter en lång vinter. Än så länge är det bara ett fåtal båtar som ligger längs med kajen, men om några veckor kommer kajkanten vara fylld med dessa.

Tess kommer springandes till vår mötesplats vid Konsum. Snart invigs balkonghänget.
Paula, Jenny och Tess - kollegor från förr. Nu är vi utspridda, men träffas rätt ofta ändå, för mat och vinkvällar - och skvaller förstås... Njuter en stund av vårkvällen på bryggorna vid Sickla Udde, innan vi styr kosan upp till balkongen på åttonde våningen.
En del tar med sig halva möblemanget ut på bryggan för att lapa sol...


God Morgon!!
En bättre påskhelg kunde man ju knappast önska sig, än den vi haft i år. Sol och framförallt värme, har vi fått åtnjuta under hela vecka 18.
En riktigt trevlig påsk, tycker jag nog att jag haft, trots att den inte firats med familj. God mat och dryck tillsammans med härliga vänner har förgyllt mina dagar och batterierna har laddats för kommande arbetsvecka.
Nästa vecka är det ju Valborg, ytterligare en hektisk vecka i min värld.
Ursprungligen hade vi, (jag, Jenny, Tess och Paula) tänkt att laga mat tillsammans, hemma hos mig, men efter att ha tillbringat dagen i solen, kände vi oss inte speciellt sugna på att ställa oss vid spisen, så vi bestämde oss för att äta ute istället. Tyvärr, hade ju de flesta restauranger stängt här i Sjöstaden denna dag, så valmöjligheterna var ju inte så stora. Vi kunde välja mellan att äta pizza eller indiskt och valet föll tillslut på det sistnämnda. Inget som egentligen passar mig och Jenny, eftersom vi går på Viktväktarna, men det kanske är bra att chocka kroppen då och då? Det återstår att se på nästa fredags vägning.
Efter att gladeligen ha tryckt i mig en Chicken Sambal Masala som sköljts ner med en iskall Cobra hos indiern, styrde vi kosan ner på bryggorna för att titta på folk och njuta av solen lite till. Solen har ju lämnat min balkong för länge sen, så vi behövde inte stressa upp direkt.
Väl hemma, invigde vi rosésäsongen med några av förra årets favoriter på roséfronten, Sancerre Les Baronnes Rosé 2009 och Stoneleigh Pinot Noir Rosé 2006. Lika goda i år, som förra året, trots att de fått ligga i vinkylen här hemma i ett år. Har inte hunnit med att prova igenom årets skörd än, men ser fram emot en hel del nya, härliga bekantskaper i det tillfälliga sortimentet som lanseras 15:e Maj.
Idag blir det lite småpyssel här hemma i form av lite jobb på förmiddagen, tvätta någon maskin, cykla iväg för att handla lite och kanske ska jag ta tag i den där förbaskade deklarationen, som jag skjutit fram alldeles för länge nu. Känner att jag nog måste hinna iväg på ett pass idag också, för att förbränna helgens olika middagsbjudningar. Vad hittar ni på, denna sista lediga dag på påskhelgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0