Sunday on my mind

Bilden är lånad från IMDB.

Söndagens film är 127 timmar med James Franco i en av huvudrollerna. Filmen är baserad på en sann berättelse om äventyraren Aron Ralston som under en klättring råkar ut för en olycka och fastnar i en bergsklyfta och hans kamp om att överleva. Enligt MovieZine.se är det en "nervig nagelbitare som lämnar besökaren alldeles matt".
Filmen är regisserad av Danny Boyle, som förutom denna, även gjort filmer som Oscarsvinnaren Slumdog Millionaire och kultfilmen Trainspotting i mitten av 90-talet.


Återigen söndag och hela åtta veckor har redan passerat av det nya året. Gud, vad tiden rusar iväg...
Jag har legat lite på latsidan vad gäller bloggen de senaste dagarna eftersom jag slutade sent på jobbet i fredags och igår jobbade jag fram till halv fyra, varefter jag genast åkte iväg på en kombinerad inflyttningsfest och 20-årskalas hos Sandra i Vendelsö. En riktigt trevlig tillställning med "ungdomarna" må jag säga. Det blev inte så himla sent för min del utan var hemma strax efter midnatt, vilket jag är oerhört glad över idag.
Det blir det som vanligt en lugn söndag och ska bara springa ner till jourbutiken för att köpa lite yoghurt, så att jag kan göra en god fruktsmoothie. Söndagsfilmen är förberedd på USB sticket och soffan hägrar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0