Utflyktsdag:Lördag

Dessa fina espresso koppar med fat fyndade jag igår på Elgiganten av alla ställen till det facila priset av 149 kr.
Billigt och bra, det gillar jag!!

Ja, vad var det jag sa...?? Efter gårdagens blogginlägg, slog jag en pling till Jenny och småsmörade mig till en utflykt till Länna. I gengäld lovade jag att vi skulle ta en vända in på Länna Sport (ligger vägg i vägg med Länna möbler) vilket jag egentligen tycker är en för tillfället ganska ointressant affär, men jag ville ju in på Länna möbler för att sukta och spana in allt fint från Lexington, Mateus, Himla och Iittala. För tillfället suktar jag efter ett stort uppläggningsfat från Mateus, med vacker spetskant, men kunde inte bestämma mig för, om jag ville ha en klassisk vit, en grå eller kanske en i färgen plommon, så det blev istället ingenting. Jag kan ju alltid beställa den på Länna möblers hemsida, när jag kommit fram till vilken jag vill ha. De har ju alltid fri frakt och dessutom har de ju då och då 10-20 procent rabatt på hela sitt sortiment.
När vi nu ändå var i Länna, passade vi på att kika runt i de andra butikerna i området också, men hittade inte så mycket att lägga mina pengar på, ja, förutom mina espresso koppar förstås.
På Rusta fylldes kassarna med sköljmedel och diverse städ och rengöringsprylar och därefter fortsatte vi vår utflykt till Farsta Centrum för en fika på Café Voltaire.

Kvällen tillbringades hos Henrik och Monika i Gröndal, med pizza, chips och smågodis i mängder och självklart Melodifestivalen på Tv. Inga överraskningar eller skrällar denna vecka heller, sockersöta Eric Saade var ju given från start och Playtones kändes också väldigt publik.
Sverige får nog ta och skärpa till sig vad gäller bidragen vi skickar till Eurovision Song Contest. Det känns verkligen inte som om vi riktigt hänger med i utvecklingen. Inte så konstigt kanske, med Christer Björkman och hans "posse" i spetsen och samma låtskrivargäng som ligger bakom ca 80 % av bidragen, år efter år.
Nä, nu låter jag lite bitter, men jag tycker att det är lite konstigt, med tanke på att vi har så otroligt många bra, internationellt erkända låtskrivare i detta land.
Nu en kopp espresso till, Filip och Fredriks podcast i bakgrunden och sen dags att ta tag i det jag skulle ha gjort igår - STORSTÄDA!!
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0