Att vara ledig...

Dagens tips: Potatisskrubbarvantar är en nödvändighet i mitt hemmaspa. Varför lägga ner en massa pengar på dyra skrubbkrämer egentligen när man kan köpa dessa härliga vantar för bara några tior. Jag har ett par som jag använder till kroppen och ett par som jag använder till ansiktet. Man får vara lite försiktig och lätt på handen bara när man använder de i ansiktet i och med att huden är mycket tunnare här än på resten av kroppen. Slutresultatet blir hud len som en babys och så avslutar jag med favoritkrämen för stunden.

Solen skiner lite smått här i Sjöstaden denna lediga tisdag och jag har för en liten stund sen klivit ur mitt hemmaspa. Välbehövligt och riktigt skönt var det kan jag lugnt säga. Det blir inte så ofta längre i och med att jag inte har ett badkar i lägenheten, men det funkade riktigt bra ändå. Däremot blir det ju inte riktigt samma mysfaktor utan badkar. Hela jag är skrubbad från topp till tå, fötterna filade och benen rakade. Jag känner mig nästan som en ny människa!!
Nu blir det till att ta på sig ett ansikte, torka håret och kanske bege sig ut en stund, insupa en gnutta frisk luft och inta lunch någonstans här i närheten. Vem vet, jag kanske hittar tillbaka till mysiga Spoon, som jag besökte häromdagen?
Ha en skön dag vare sig ni tillbringar den på jobbet eller som jag, ledig!
See ya!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0