Cliniderm VS Dermalogica

Igår passade jag på att hämta ut mitt paket från Buzzador innehållandes nordisk skönhetsvård från Cliniderm som säljs exklusivt på apoteken.

Ska nu under de kommande veckorna lägga mina Dermalogica produkter åt sidan och testa dessa från Cliniderm. Det är en nordisk produktserie som är speciellt framtagen för att "möta de höga krav som den nordiska livsstilen och det nordiska klimatet ställer på huden".
Det nordiska klimatet utsätter ju som bekant huden för stora påfrestningar, med sin låga luftfuktighet, vinterkyla och stora temperaturväxlingar, vilket i sin tur ställer höga krav på hudens förmåga att anpassa sig t ex genom att balansera fukthalten och skydda huden från irriterande ämnen. Därför innehåller ansiktskrämerna från Cliniderm en "optimal sammansättning av fuktbindande ämnen, sk klimatblandning, som skyddar huden extra i ett tufft nordiskt klimat".
Kommer att testa de produkter som du ser på bilden ovan, d v s en Ultra Soft Rengöringsmjölk, Active Protection Dagkräm och Age Delay Serum.
Förpackningarna är lufttäta, hygieniska och enligt uppgift lätta att tömma. Jag tycker faktiskt att de ser helt okej ut också, inte alls så B som jag kanske förväntat mig av en apoteksprodukt. Det är med andra ord helt i sin ordning att ha de framme i badrummet.
Jag personligen är inte så förtjust i rengöringsmjölk som ansiktstvätt, men jag får ge det en chans och vem vet, jag kanske ändrar uppfattning...
Priset på dessa produkter varierar givetvis, men de är helt klart mer plånboksvänliga än Dermalogicas. Du kan handla hela paketet för strax under 600 kr.
Är det någon av er som redan testat? Skriv gärna några rader om vad ni tyckte om produkterna.
Ha en skön Trettondag!

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman

Jag hämtade ut exakt samma paket igår från Buzzador, men har inte börjat testa produkterna ännu. Håller med om att de ser riktigt fina ut och inget man tror kommer från Apoteket :-)



Hoppas din kväll vart bra hittills!



Kram/Anna

2011-01-06 @ 22:52:43
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0