Dagtur till Mariehamn

Tur att både mitt ressällskap Jenny och jag är morgonpigga för redan kl 07:00 stod vi vid Stadsgården för att kliva på MS Isabella för en dagtur till Mariehamn.
Rejäl sjöfrukost intogs i restaurangen strax efter att vi kastat loss. Plockade på mig lite av varje, men fick verkligen inte i mig allt på tallrikarna.
Lite fysisk ansträngning är bra efter en rejäl frukost. Tyvärr fick jag stryk av Jenny med 7-4, vilket jag inte är speciellt nöjd med. Speciellt inte, när jag själv mer eller mindre hjälpte henne till resultatet, genom att göra självmål.
I´m in heaven...

För en gångs skull fastnade även jag på bild. Det syns att jag gillar att vara här va?


Alldeles varm av allt skrattande i den annars så ruggiga båten, efter att ha provat ett antal mer eller mindre smickrande huvudbonader. Detta var ändå en av de bättre, men ni skulle ha sett en del av kreationerna. Helt enkelt för fula för att fastna på bild.
Jenny på Ålands hav med sin käraste ägodel. Never leaves home without it!!

Dessa härliga drinkar, Frozen Mango Dream, unnade vi oss för vinstpengarna från spelautomaterna. Vet inte riktigt vad som hände, men helt plötsligt började maskinen spotta ut en massa 2 euros mynt och vi förstod inte ens vad spelet gick ut på eller vad som gav oss vinsten.
Karibiskt tema på båten med lättklädda sambaflickor och calypso-musik. Inte riktigt i min smak, men vi blev iallafall underhållna av att titta på alla människor.
Gubbarna vart alldeles till sig i trasorna av alla lättklädda flickor och som förväntat var blicken fäst vid allt annat än ögonen...
Dagens musikunderhållning...

På väg in till middagssittningen. Brukar aldrig välja buffén på kryssningar utan äter alltid a´la carte, men all mat ingick i priset, så det var bara att haka på. Ingen wow-upplevelse direkt med fullt ätbart är mitt betyg på maten.


Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

De där drinkarna verkar minst sagt underbara.

2011-01-22 @ 15:40:21
URL: http://attvaranagonsfru.se/
Postat av: Katja

Ja, kanske en anings för söt för min smak, men den slank snabbt ner, ha ha!!



Ha en riktigt skön lördagkväll!!

2011-01-22 @ 20:00:49
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0