Mmmm.... Marabou

Så glad över att bli inbjuden till min gulliga granne tillika kvällens värdinna Anna, på chokladprovning med Marabou och deras Premium serie. Den lilla stiliga killen är Annas son Maximilian som ligger så skönt i Ann-Louises famn.

Ett urval av härliga bitar av olika typer av mörk choklad väntade på att få avnjutas av en förväntansfull skara.
Mmmm, Marabou...
Maja Berthas, en av Sveriges mest välrenommerade chokladexperter brinner verkligen för sitt ämne och lyckas med sin lättsamma berättarstil och yviga kroppsspråk att fängsla sina provningsdeltagare.
Carl-Adam som representerar chokladjätten fanns på plats för att bistå Maja och även agera som fotograf under kvällen.
Vem blir inte glad av detta?

Värdinnan Anna och Caroline "posar" med kvällens överraskning.
Det var inte jättelätt att bestämma sig för en topp 3 lista av alla de provade sorterna. Allt var ju så gott...
Men här kommer den tillslut, från vänster till höger.
Full koncentration hos tjejerna, Caroline, Theresia och Nina, när Maja delar med sig av små tips med choklad i matlagning...
Precis som vid vinprovningarna jag är van vid, finns det även provningsprotokoll för chokladprovning.
Vi hade den stora äran att få förhandsprova en alldeles sprillans ny sort som kommer ut på marknaden i nästa vecka, Havssalt / Pecannöt. Riktigt god, men den knep inte en plats på min topp 3 lista!
Ett glatt och härligt tjejgäng hade Anna lyckats samla ihop till denna minnesvärda kväll.
Marabou Premiums Facebook sida kan man testa sina kunskaper kring choklad, dess tillverkning och historia. Fixar ni testet, kan ni, precis som jag få Marabou Premiums chokladcertifikat!

God kväll på er!!
Som ni säkert märker, är jag återigen tillbaka i jobb och vardag, efter en välbehövlig 6 dagars sammanhängande ledighet, vilket även innebär att jag inte hinner spendera så mycket tid här inne på bloggen, i vart fall inte de dagar jag har långpass. Så en del dagar blir det helt enkelt inga inlägg...
Bilderna här ovan är från i tisdags, då jag fick den stora äran att vara med på en härlig chokladprovning hos Anna i samarbete med Maja Berthas och Marabou. Jag är inte den som är den, så jag tackade genast ja till Annas invit och det ångrar jag verkligen inte. Skönt med något som bryter av den annars så ordinära och rätt trista vardagen.
Speciellt kul också att träffa Anna, vars blogg jag följt slaviskt i nästan ett års tid och självklart även de andra bloggande tjejerna. Anna har jag träffat några gånger tidigare i hissen och på Sjöstadens gator, men de andra tjejerna har jag bara träffat i deras bloggar. Supergulliga hela bunten och framförallt tycker jag att det är så skönt med lättsamma människor som besitter egenskapen social kompetens. De flesta av oss hade aldrig träffats tidigare, utan vår gemensamma nämnare var Anna. Trots detta var det oerhört lätt att umgås och det blev aldrig några pinsamma tystnader eller prat om vädret. Jag hoppas att vi får fler möjligheter att träffas - det skulle jag iallafall tycka var jättekul!!
Nu ska jag faktiskt snart krypa ner, för det blev inte så mycket sömn natten till idag. Hade för-sovit lite för länge i soffan, så jag var ju pigg som en pelikan halva natten. Sista gången jag kollade på klockan, var hon redan halv två och jag som skulle upp halv sex... Lite stressande!! Konstigt nog, så har jag varit rätt pigg hela dagen, men nu börjar jag sakta men säkert krokna. Jag hann ju iallafall styra upp ett och annat under den tiden jag satt vaken och det är jag alldeles i extas över, men det berättar jag om en annan dag, för nu är det god natt som gäller!!
Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Anki Johansson

Ser verkligen ut som ni hade det jättemysigt :)

2011-01-27 @ 19:10:13
Postat av: Katja

Mmmm, verkligen. What´s not to like!!?

Ha en trevlig kväll och kul att du tittat in igen och kommenterat. Blir så glad när det dyker upp kommentarer...



Kram, Katja

2011-01-27 @ 19:21:54
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj Katja!



Ja, har ju på Annas inlägg förstått att ni alla hade en jätterolig o inspirerande kväll! :) Vad skojigt! :) Blir ju lite avis, ju! ;)



Ja, förstår att det blir mindre tid över när de långa jobbdagarna drar igång igen. Men det är kul att titta in här, men känns ingen stress. Bloggen ska ju var till för dig och ingen annan. Det är ju egentligen bara en bonus att även andra kan kika in här och bli inspirerade och glada. :)



Ha en fin fredag!

Kram!

2011-01-28 @ 06:17:13
Postat av: Liw

Haha fattade inget först, läser bådas blogg och innan jag började läsa fattade jag att ni var grannar, fick inte ihop det riktigt först =)

2011-01-28 @ 10:17:05
URL: http://finalyan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0