Promenad hem i snålblåsten

Fikatajm... Vit Chokladfrosting är verkligen inte min grej, men vart lite sugen på den sista cupcaken i kylskåpet. Den får ju inte gå till spillo, ha ha... Kollegorna på jobbet älskade dem, men jag själv var inte lika exalterad, vilket innebär att det inte kommer att bakas sådana igen.

Gud, vad dagarna rusar förbi, redan inne på tredje veckan på det nya året.
Kort arbetsdag idag och funderade en stund på, om jag skulle ta en sväng i Gallerian och kika runt lite i butikerna, men när jag väl ätit lunch, kände jag verkligen inte för att springa i affärer.
Tänkte ta bussen hem, men hade nog precis missat den och väntetiden till nästa var en dryg kvart, så det fick bli en ofrivillig promenad i snålblåsten. Vinden var så kall att det värkte i öronen när jag väl kom in i värmen.
Nu fikatajm, med den allra sista muffinsen och en rykande het kopp grönt té med smak av jordgubb, champagne och gräddvanilj. Tända ljus, soffan och kvällens avsnitt av "Halv åtta hos mig", som jag inte sett på en evighet. Senare ikväll måste jag ju också spana in premiären av det nya inredningsprogrammet "Rum för en stjärna" med mina favoriter Simon och Thomas.
God afton på er och ses förhoppningsvis snart igen! ♥



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vacker o mysig bild! :) Och vilket snyggt porslin du har. :) (Förlåt om det är någon variant man bör känna igen, för i så fall gör jag inte det. Men snyggt var det iaf!)



Kram på dig!

2011-01-18 @ 06:08:05
Postat av: Katja

Tack! Nä, det är inget speciellt märke på porslinet. Fatet kommer från Ikea och koppen kommer från Chilli. Jag brukar inte spendera en förmögenhet på sånt eftersom jag är så ombytlig av mig.



Ha en skön dag!

2011-01-18 @ 06:16:46
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Rebecca igen

Tack för svar! :)

Låter klokt, tycker jag. Vi är nog lite så här också. Man tröttnar på vardagsporslin efter ett tag och så kan det ju bli lite kantstött i diskmaskinen när det har körts x antal ggr. :)



Kram!

2011-01-18 @ 16:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0