Första VV dagen avklarad!!

Nytt på doftljusfronten här hemma. Shearer Candles Orange Cinnamon doftar alldeles ljuvligt och matchar dessutom kaklet i köket alldeles perfekt...

Ja, det gick ju alldeles galant - att klara av den allra första Viktväktardagen menar jag. Tänk om alla dagar framöver går lika smidigt, då kommer ju min viktminskningsresa att vara lätt som en plätt. Mina stora utmaningar den närmsta tiden kommer helt klart att vara, att få i mig frukost (är ingen frukostmänniska, en kopp kaffe eller två, är alldeles lagom i mitt tycke), masa mig iväg till träning lite mer regelbundet än tidigare och att avstå från "junk food". Nu gäller det att stålsätta sig de närmsta veckorna, därefter flyter det på av bara farten. Det sägs att det tar 100 dagar att ändra ett beteende och det är väl i princip så länge jag räknat att det ska ta för mig att bli av med överskottet jag samlat på mig under betydligt längre tid än så...

Nu ska jag ta och peta i mig lite frukost i form av några deciliter vaniljyoghurt ackompanjerat av fullkornshavreringar med jordgubbar och hallon och lunch ska jag hinna med innan det bär av mot HK och medarbetarsamtal med Chefen. Måste samla ihop handlingsplaner, målbilder, utbildningsplaner mm, för det går inte att komma oförberedd till ett möte. Min chef är alldeles för väl förberedd för att man ska kunna svamla sig igenom samtalet. Som tur är, har jag varit på banan sedan någon vecka tillbaka eftersom vi fick boka om mötet på grund av att han fick en släng av influensan.
Nä, off we go!!
Ses när vi ses och hörs när vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0