Pigg som en pelikan

Pelargoner är normalt inte min grej, men den här tyckte jag var jättefin, så den följde med hem från besöket på Plantagen i fredags. Kritvit, med pyttelite rosa strimmor i blomman. Kommer tyvärr inte ihåg exakt vilken art det är, men fin är den - än så länge...
Nio plusgrader visar den digitala termometern här hemma och det ser ut att bli en alldeles underbart soldränkt dag igen. Turligt nog är jag ledig och kan njuta av detta med full kraft.
Gick återigen upp i ottan trots att jag svurit för mig själv att jag skulle ta sovmorgon idag, men det verkar vara fullt omöjligt. När jag slog upp ögonen, kände jag mig pigg som en pelikan och sträckte mig efter mobilen för att titta på klockan och konstaterade att hon bara var 05:58. Det är nog bara att inse att sovmorgnar inte är något för mig...
Är inne på min andra kopp kaffe och jobbar på att bli sugen på lite frukost. Ska nog ta en tallrik med Verums hälsofil Vanilj/Passion och skiva i en banan eller nåt, bara för att... Det är fortfarande svårt att få till det här med frukostar. Igår glömde jag helt bort den, vilket inte är så bra, nu när jag börjat mitt nya liv och allt. Tyckte väl att det var lite konstigt att jag var klar så tidigt, men trodde att jag varit extra effektiv i mina morgonbestyr helt enkelt. Det slog mig inte förrän jag varit på jobbet i drygt en timme, att jag helt glömt bort att äta...
Jag ska nog ta och sätta igång en maskin tvätt, hoppa in i duschen och fundera över vad jag ska hitta på idag. Inga direkta planer än så länge, men till kvällen blir det ett 75 minuters yogapass igen. Har lite lätt träningsvärk från lördagens långyoga, men den jobbar vi bort idag. Eller inte...
Ha en alldeles fantastisk tisdag, det ska jag försöka ha... Kram

Kommentarer
Postat av: Rebecca

God morgon!



Engelsk pelargon! Underbara -vi hade ett antal förr som växte sig stora som hus (nästan ;) ) och blommade om gång efter annan och blomsterprakten blev större och större för varje gång. Vi tog sticklingar och planterade fler och hade glädje av dem i många år. Enda nackdelen är att man måste klippa ner dem regelbundet för att hålla efter dem samt att de kan se trista ut den tid då de inte blommar, men annars är de underbara och lättskötta.



Saknar dessa vackra blommor lite grand och vi har pratat om att köpa nya, men fönstren räcker inte riktigt till för alla blommor jag vill ha, om det inte ska börja se ut som en djungel...! ;)



Kram på dig, fina Katja!



Ps. Det GÅR att lära sig uppskatta frukost, även om det tar lite tid. Jag har min tid i studentkorridor med frukost som ingick i hyran, att tacka för det. Det dröjde ett tag, men jag utökade automatiskt mängden mat successivt och idag skulle jag inte gå hemifrån utan frukost. :)

2011-03-23 @ 06:11:34
Postat av: Katja

God kväll, Rebecca!

Ja, nu har jag lärt mig en himla massa om hur jag ska vårda min lilla pelargon. Tack för det!! Du kan ju alltid göra som jag - ta kål på dom, så kan du få köpa nya. Jag brukar ge bort grejer till nära och kära också, när jag är sugen på något nytt!!



Ha en skön kväll & kram

2011-03-23 @ 19:35:03
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Rebecca igen

Hi, hi, ja ta kål på dem är ju ett smart sätt! ;) Ibland gör jag det också. Och ja, ge bort är ju faktiskt en bra idé. :)



Kram och ha en fin dag!

2011-03-24 @ 05:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0