Att återigen snöra på sig skorna

Hade lite smått beslutsångest när jag skulle inhandla dessa. Kunde inte bestämma mig för vilken färg jag ville ha, så det fick bli båda paren och ett par till syrran, då de kostar i princip hälften så mycket i USA, mot vad de kostar i Sverige.
Nu har jag ett par som jag kan använda på gymmet och ett par, om jag mot all förmodan skulle få för mig att börja springa. Till saken hör, att jag i princip kan tänka mig att utöva vilken sport som helst, men att springa eller löpträna är nog bland det värsta/tråkigaste jag vet... Men jag har iallafall fina skor...;-)
God kväll på er i stugorna!!
Nu har jag äntligen kommit hem från jobbet och jag känner mig mentalt helt utpumpad. Har fortsatt med det jag började med innan jag gick på semester, d v s kompetensutvecklingssamtal med personalen. Idag har jag haft 2 st om ca 3-4 timmar vardera och det kräver att man har koncentrationen och skärpan på topp under hela samtalet. Som tur är så har jag bara ett fåtal riktigt långa samtal kvar och beräknar att vara klar denna vecka och sen återgår allt till det normala igen. De timanställda helgarbetarnas samtal är inte riktigt lika omfattande och kräver därmed inte lika långa förberedelser och dessutom tar de endast en timme per anställd. Eftersom de har andra planer här i livet än att arbeta på Systembolaget resten av livet diskuterar vi mycket kring arbetsmiljö, både fysisk och psykosocial, arbetsbelastning, hälsa och vi går igenom kompetenserna som ingår i deras arbetsbeskrivning och hur pass väl de uppfyller dessa och om de behöver förbättra något samt förväntningar.
Så för att varva ner och sortera lite tankar och funderingar tar jag nog och snör på mig mina nyinköpta Nike Lunarglide och bokstavligt glider ner till gymmet för att röra på fläsket i någon timme eller så. Det blir första träningspasset på två veckor, så det kommer nog göra en riktigt gott. Har man semester, så har man det fullt ut, var min målsättning och det har jag ju definitivt lyckats hålla på denna gång. Så pass, att jag känner mig både tjock och otränad igen... Som jag säkert sagt vid ett tidigare tillfälle: det är bara att hoppa på´t igen.
Ha en fantastiskt afton alla fina och ses snart igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0