Ljuvlig start på helgen

Precis när vi skulle lämna outletbyn Woodbury Common, fick jag syn på en hel butik med endast Yankee Candle. Givetvis var jag bara tvungen att göra ett litet stopp där, innan vi skulle hoppa på bussen hem till Manhattan igen.
Jag hade kunnat spendera en förmögenhet här inne, men tog mitt förnuft till fånga och köpte endast några små ljus och rumssprayer. Jag hade ju bagagevikten att tänka på och ljusen väger ju en hel del.
Det var ju inte direkt enkelt att välja dofter när det finns flera hundra olika att välja bland och jag bara kunde plocka ut ett fåtal. Clean Cotton är ju en stor favorit sen tidigare, men fastnade även för Vanilla Cupcake och Drift Away.
Ljuvliga sommardofter letar sig ut ur dessa små glasburkar, Cherry Lemonade och Pink Sands...
Varmt välkommen, fantastiska fredag!!
Ja, det blev inte så mycket uträttat igår, inte!! Jag trodde att jag var relativt pigg efter flygresan, men det visade sig ju vara helt fel känsla. Lade mig i soffan en stund för att beta av några av veckans serier, men ögonen vart så tunga att jag hade nästan behövt tandpetare för att hålla de öppna. Sov till och från i stort sett hela eftermiddagen, med ett litet avbrott för middag i form av köttfärssås (som jag smart nog hade frusit in i matlåda innan jag åkte) och tagliatelle.
Om nu gårdagen inte var så produktiv, så är denna fredagsförmiddag raka motsatsen. Har packat upp resväskorna och satt igång första tvättmaskinen och dessutom har jag fortsatt min rensning på balkongen. Snart ska jag ner med fyra stora svarta sopsäckar som ska slängas i containern, som så lämpligt dök upp på gården igår morse. Tänkte att jag skulle åka iväg en vända till Plantagen i morgon och äntligen plantera lite smått och gott i balkongkrukorna. Har fortfarande ingen direkt plan för hur jag vill ha det, men jag får väl lov att bli lite inspirerad på plats helt enkelt.
Ska strax fortsätta med mitt pysslande, så att jag blir klar till eftermiddagen, då jag ska in till Söder en stund för att träffa Paula och Tess för ett glas vin eller två. Jag hade ju ändå lagt på mig 2 kilo den gångna veckan, så lite vin gör ju inte saken värre direkt. Det får bli hårdkörning från och med måndag, då allt återgår till det normala vardagslunket igen.
Ha en underbar fredag och en fantastisk helg, kära ni!! Nu ska jag ut på balkongen och njuta av denna fantastiska fredag, med en liten espresso och ett glossigt magasin, innan det åter är dags att gå in för lite pyssel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0